~speSies raJin~

Friday, April 30, 2010

:::this week:::

hmmmmm…..
korang tau tak apa rasanya bile kita dapat tahu…
orang yang kita sayang sakit…
walhal sebelum nie di mata kita dia sentiasa sihat…
X menampak kan langsung,tanda2 yang dia tak sihat…
mesti korang pernah rasa kan…
betapa sakit nye hati nak menerima kenyataan tu…
terutama kalu orang tu adalah parent kita sendiri…

Hari nie aku dapat berita dari ma aku yang abah aku sakit….
masa die nk bangun subuh…kaki die tiba2 kejang…
ma aku cakap lama jugak nk hilang kan kejang 2…
abah aku langsung x boleh bergerak time 2…
to die tetap pergi kerja…

Bila tengah hari pula dia rase cam tak sihat…
so die telan la panadol…
ok la sekejap wat masa 2…
tp bila balik keje petang tue…
abah aku sakit balik…
ma aku terpaksa bawak abah pergi klinik…
tapi ma aku x cerita detail pulak pasal kejadian kat klinik tue…
yang aku tahu abah aku dapt suntikan…
suntikan apa aku tak tahu…
yang lagi memilukan hati AKU..
ma AKU luahkan isi hati die…
die takut ayah AKU kene STROK…
YA ALLAH…tersentap jantung bila dengar perkataan tue….
dalam hati kalau boleh AKU nk menagis jea masa tue…
tapi AKU kene tabah untuk ma AKU…
kalaw AKU menangis sapa yang nk kuat kan semangat ma AKU…
biar lah AKU menangis dalam hati jea…
betapa nyilu nye hati AKU sekarang nie….

No comments: