~speSies raJin~

Thursday, May 5, 2011

peluang yang aku lepaskan....


Aku dah dapat peluang depan mata....
then aku lepas kan macam tu jea...
hei... aku tak paham dengan diri aku nie...
ingat senang nak dapat peluang tu...
then aku nak betul kan balik semua silap aku...
sekarang baru aku rasa betapa sakit dan perit nye nak betul kan semua nye...
tapi bila pikir sedalam-dalam nye...
perkara tu buat aku sedar yang diri aku sekarang nie mcm mana...
buat aku pikir berulang kali yang hidup kat dunia nie tak seindah imaginasi aku...
kalau aku tak grab peluang yang ada depan mata, sampai bila2 aku kat takuk lama...
sampai bila-bila pun aku tetap akan mcm sekarang...
aku bukan la bodoh bengap sangat...tp x dea org penah guide aku...
hidup aku, aku tentukan sendiri...aku jatuh aku bangun sendiri...
tak dea orang penah bantu, akhir nya aku sedar....
yang sebenarnya itu adalah pengalaman hidup...
pengalaman yang mengajar aku tentang dunia nie...
pengalaman yang mematang kan aku...
pengalaman itu jugak mengajar aku supaya berdiri dengan kaki sendiri...
dan pengalamn itu membuat kn aku lebih menghargai peluang yang ada....
walau macam mana teruk pun hidup aku sekarang, masih ada lagi yang teruk...
sekurang-kurang nya, family dan kawan2 aku tak pernah sisihkan aku...
aku tidak dibuang... kegagalan aku tak bermakna aku tak boleh berjaya....

2 comments:

lanaazusa said...

pahal ni??? ade masalah call r aku. aku dah cukup tabah ni untuk menjalani hari esok.apahal ni apahal?

~Erina~ said...

its ok...aku hanye perlu menangis... sbb aku terlalu ego, sampai apa2 yang jadi pun aku tak menangis...