~speSies raJin~

Tuesday, October 18, 2011

Jangan lah merungut macik

Haish....(ini bukan mengeluh ok!!)...mcm mana nak buat mukadimah nie...permulaan, introduction dan etc...hmm....okey kite mulai dengan bismillahhirahmannirahim Assalamualaikum 

Bersyukur kita ke hadrat Allah SWT kerana dengan limpah kurniaNya, Taufik dan hidayahNYA serta dengan syufaat dan berkat KekasihNya Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW, maka untuk mengupas tajuk di atas terlebih dahulu saya ingin memohon maaf jika ada mana-mana pihak yang tersinggung, bukan bertujuan untuk menyalahkan sesipa, tetapi hanya lah pandangan dan sedikit perkongsian pengalaman....


Amik nak ko...cantik punye mukadimah...hahaha...aku dh melalut......okey kite straight to the heart jea.....hehehe...tetibe gedik nk ltak emoticon...awww...malu lah.(celaka...puiiihhhh...belagak gedik)


Hah...meh la aku star dr duk merapu bukan-bukan...semalam aku keluar la g buat urusan alang-alang dh kuar merayap terus kan...peluang tu...aku bukan rajin sangat nak merayap nie...dah ada peluang grab jea, kan rugi pulok...haa...sambil-sambil dok nungu bas nok balik tu...aku ada la terdengar sepasang mak cik dan mak cik nie (2 org mak cik ok!!) die cite la pasal anak- anak yang sekolah asrama, ada yang masuk collage, ada masuk universiti...dalam hati aku...wow, pandai la die org nie jaga anak...semua berjaya...tapi....(haish, dalam hidup nie kalaw bnyak sgt tapi x kn berjaya contoh nya macam aku la...ekekekeh)...ahh bukan itu yang jadi persoalan, tapi (tapi lagi)-____-....macam nie la....makcik2 tuu bercerita pasal kos duk asrama, duit makan, duit kene bayar bulan-bulan, duit buku macam-macam lagi la...

Aku tak berapa nak berkenan bila dok kate yang duk asrama nie menyusah kan...bukan apa yang ko nak masuk kan ank sekolah asrama tu sapa suruh pastu mula la merungut (sory la kalaw kasar kata ganti nama yg aku guna tu yea)...sekolah biasa sudah la kalaw rasa burden sangat...bagi aku laa...kalaw tak sekolah asrama pun boleh cemerlang jugak kan...belambak jea yang masuk U...nie la manusia...buat sesuatu pastu merungut...mana la Allah nak bagi rezeki lebih kalaw mcm tu...
google


Anak tu kan anugerah...jadi die layak dapat yang terbaik tapi bersesuaiyan dengan kemampuan laa...aku bukan nak kondem mak bapak nie...tapi ini la yang biasa nye berlaku...ko labur kan duit untuk anak belajar nanti bile dah berjaya anak tu balas la balik apa yang telah mak ayah dia bagi...ye dok macam tu....ini pandangan aku laa...


Erina...mcm mana pulak anak yang tak ingat mak bapak, yang campak mak ayah kat rumah orang tua...???

haa...ini satu lagi...kang katu aku nie anti mak bapak pulak...asyik nak salah kan mak bapak jea, mana salah anak anak nya...


Well...korang pernah dengar tak ayat nie "Anak itu ibarat kain putih mak bapak lah yang mencorak kan nye"..hah...x kan tak paham jugak kot...nak aku terang kea...jangan sentap sudah la...apa kebanggang la...dah sah-sah yang budak tu keluar dari kemaluan ko..hasir dari hubungan asmaradana ko dengan laki ko...jadi ko lah yang bentuk dia dari kecik...kalaw betul cara didikan dan ajaran yang ko bagi tak kan jadi semua tu...masa kecik...budak ikut jea apa yang ko suruh kan...tapi agak laa...kalaw nak manja pun jangan lebih-lebih sangat...berpada-pada la...kang jadi macam ANAK KU SAZALI PULAK...malas dah aku taip banyak-banyak...nanti kene tuduh derhaka pulak...

google


Mana nya dari pengalaman yang katmukadimah tuu...BODOH la...jangan la ajak aku jadi bodoh wei...takkan hal peribadi pun nak taip...bukak pekung sendiri...ciskek btol la....

p/s: entry ini bukan satu protes
p/s/s: enty ini bersesuian dengan cara pemikiran aku yg kurang waras saat menaip...

No comments: