~speSies raJin~

Wednesday, November 17, 2010

: : : aidiladha : : :

 

raya yang memboringkan kot…apa taknye law dari pagi sampai petang duduk umah jea takk wat pape…kan aku dah kata member aku semua mata duitan  rajin2…semua sibuk keje, so tinggal la aku keseorangan sedih betul la…yang dea BF lak, mesti la nak pergi beraya rumah bakal mak mentua kan…aku yang single mingle demingle nie, duduk umah menghadap lappy dari pagi sampai sekarang…

memang betul2 raya di perantau la…ma ngan abah aku tak balik tahun nie sebab nye 2 minggu lepas dah balik…penat wei nak kejar duit…siap main cak2 lagi tu…disebabkan umah aku nie ada kat tengah2 antara kampung ma n abah aku, jadi menjadi begitu kesian la bila nak balik kampung mana tak nye…duk kat kuantan antara johor ngan kelantan…haa amik ko…nak balik dua2 tempat 2 mahu 6-7 jam…abah aku kan pemandu berhemah…ekekeh….

haih….aku dah melalut sampai mana daa…aku just nk cite psal juadah raya…hehehe…ma aku tahun nie die buat sate, ketupat pulut, nasik impit, kuah kacang, lontong dan kuih muih dan kek buatan tangan jea, tapi yang kek nie pelik sikit, ntah pea yang aku bubuh, rase die lemak giler macam isi susu tapi tak pea la yang pentin boleh tahan sedah jugak (aku nie jenis rendah diri hehehe)…tapi aku x tak sempat nak snap pic la…sedar2 semua dah abis so yang sempat nye gambar semalam jea masa dalam proses pembuatan…ngeh3x…pape pun korang tgok jea la yea…nak hantar rasa rumah korang lagi grand kot…huahuahua….style kedekut…

mkl

pagec
(nie daging dan ayam yang nak d jadikan sate)

hah lupa aku nak bagi tau kat atas tadi…mak aku masak guna dapur arang…die kata jimat gas dan lagi sedap rasa nye…huhuhu

No comments: